08:43 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتاق بازرگانی ایران

برای بهبود اقتصادی باید از نخبگان استفاده کرد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است برای عبور از شرایط فعلی اقتصاد ایران باید در یک اقدام برنامه‌ریزی شده از توان نخبگان کشور استفاده کرد.
آیا دستورالعمل جدید ارزی نظر تجار را جلب می‌کند؟
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از اجرایی شدن دستورالعمل ارزی بانک مرکزی برای صادرکنندگان و چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها، این بانک در ابلاغیه‌ای جدید اعلام کرد که سیاست‌های تشویقی را برای صادرکنندگان خوش‌حساب اجرایی می‌کند.
جهش واردات قطر از ایران با وجود بایکوت و تحریم
پایگاه خبری راد: با گذشت 19 ماه از زمانی که عربستان سعودی و سه کشور عربی دیگر قطر را به بهانه حمایت از تروریسم و روابطش با تهران هدف تحریم قرار دادند، واردات این کشور از ایران رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
ابعاد جدید دستورالعمل بانک مرکزی برای صادرکنندگان
پایگاه خبری راد: مدیرکل صادرات بانک مرکزی اعلام کرد که پیمان‌سپاری مدنظر بانک مرکزی مانند گذشته عمل نمی‌کند و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به واردات اختصاص دهند.
دستور معاون اول رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای حل مشکل تعهد ارزی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که با توجه به مشکلات به وجود آمده در ماه‌های گذشته، در درخواستی رسمی از معاون اول رئیس‌جمهوری خواسته که تغییراتی در دستورالعمل‌های فعلی به‌وجود آورد و جهانگیری نیز این موضوع را به رئیس کل بانک مرکزی ارجاع داده است.
خروج دولت از تصدی‌گری ها
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت باید تصدی‌گری‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند.
مکاتبات اداری با مهر محرمانه، مانعی برای شفافیت
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یک فرهنگ بد اداری در کشور این بوده که درجه مکاتبات با مهر محرمانه در نظام اداری ما بالاست. اطلاعاتی که بیهوده با این مهرهای محرمانه از دسترس خارج می‌شود و در دسترس عده‌ای قرار می‌گیرد، مانع از شفافیت می‌شود.
تبعات افزایش مزد کارگران!
پایگاه خبری راد: هر تصمیمی که به افزایش دستمزد کارگران منجر شود نیازمند پیش‌بینی نظام جبرانی دولت برای کارفرمایان خواهد بود.
اولویت کاری وزیر صمت باز کردن بندهای داخلی از پای صادرات باشد
پایگاه خبری راد: به گفته رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، مهمترین اولویت کاری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت (صمت)، برداشتن پیمان‌سپاری‌های ارزی از صادرات و همچنین استفاده از نظرات بخش خصوصی به عنوان سربازان اقتصادی است.
برنامه‌های سه وزیر پیشنهادی دولت برای بخش خصوصی اعلام شد
پایگاه خبری راد: سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی امروز در اتاق ایران حضور یافتند تا به تشریح برنامه‌های اقتصادی خود برای فعالان بخش خصوصی بپردازند.
قیمت‌های پایه صادراتی باید واقعی باشد
پایگاه خبری راد: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صادرات با انتقاد از انتخاب برخی افراد به عنوان صادرکننده نمونه، اعلام کرد که قیمت‌های پایه صادراتی باید واقعی شود.
پای غیر حرفه‌ای‌ها به صادرات باز می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پافشاری اجرای بخش‌نامه پیمان‌سپاری، ورود غیرحرفه‌ای‌ها را به صادرات در پی دارد.
مصوبه جدید برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی جواب می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: با توجه به افزایش مدت زمان اقامت سرمایه‌گذاران خارجی و کاهش ۵۰ هزار دلاری شرط میزان سرمایه‌گذاری برای ترغیب سرمایه‌گذاران در ایران، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که با مصوبه مذکور، قطعا بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی حل شده و دیگر در پیچ و تاب موانع سطحی گرفتار نمی‌شوند، اما مهم این است که آیا اساسا فضای کسب و کار کشور آنقدر مناسب هست که سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری وسوسه کند یا خیر.
۱۲ راهکار اتاق بازرگانی برای خروج از مشکلات ارزی و تجاری
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مسائل ارزی و تجاری به تشریح نتایج این سیاست‌ها در اقتصاد پرداخت و برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری ۱۲ راهکار ارائه کرد.
بازتاب جهانی سقوط دلار در ایران
پایگاه خبری راد: رسانه‌های جهان با غیرمنتظره خواندن سقوط دلار در ایران، تداوم سیاست‌گذاری‌های صحیح و استقلال بانک مرکزی را شرط اصلی بازگشت ثبات به بازار ارز اعلام کردند و توصیه کردند به جای کاهش سریع و مقطعی نرخ ارز، این کار به صورت تدریجی اما پیوسته انجام شود.